Thursday 11 October 2012

SUBHANALLAH...anak dua tahun mengaji...


Sungguh beruntung kita dilahirkan di dunia ini sebagai seorang muslim. ALHAMDULILLAH. Tengok video atas ni  rasa macam wahhhh untungnya ada baby macam adik ni. Kecik2 dah pandai baca quran. Emmm rugilah kiranya seorang muslim yang hanya berstatus "muslim" tapi hakikatnya hukum hakam agama diketepikan. Pernah aku mengenali seorang kawan yang pada mula perkenalan aku tidak nampak akan kekurangan dari segi agamanya. Di saat aku menunaikan solat dia lagha menonton tv, tak pernah nampak dia menyarungkan telekung untuk solat. Di saat orang azan dia terpekik terlolong menyanyi seakan2 nak compete dengan laungan azan. Sungguh sedih hatiku sebagai seorang kawan seagama melihat sikap dia begini. Nak ditegur aku tak punya kekuatan diri. Sungguh aku memerlukan banyak kekuatan dalam diri untuk menegur orang. Diri ini masih cetek ilmu agama dan masih banyak yang perlu dipelajari. Juga masih perlu dibimbing sebelum menjadi seorang pembimbing untuk membimbing orang lain. Ya Allah sungguh takut dengan siksaanMu ya Allah. Izinkan diriku memperoleh kesihatan yang baik untuk terus istiqamah melakukan ibadah dan semua suruhanMu ya Allah. Hindarilah aku dari leka dengan arus dunia. Berilah aku, keluargaku, sahabat2ku, muslimin dan muslimat di dunia ini hidayah dan keberkatan dalam hidup. Golongkanlah kami di kalangan orang2 yang beriman. Amin. Amin. Amin ya Rabbal Alamin.

Siksaan dunia bagi orang yang meninggalkan solat
Allah SWT mengurangi keberkatan umurnya.
Allah SWT akan mempersulit rezekinya.
Allah SWT akan menghilangkan tanda atau cahaya soleh dari raut wajahnya.
Orang yang meninggalkan solat tidak mempunyai tempat di dalam islam.
Amal kebaikan yang pernah dilakukannya tidak mendapatkan pahala dari Allah SWT.
Allah tidak akan memakbulkan doanya. 

No comments: